Oferowana usługa na stałe rozwiązuje problem z zapychającymi się filtrami cząstek stałych DPF oraz FAP, w które wyposażone są nowoczesne diesle w celu spełnienia najnowszych norm spalin. Jak powszechnie wiadomo sadza zgromadzona w filtrze co jakiś czas musi być wypalana, a możliwe jest to głównie przy stałym pokonywaniu tras autostradowych lub poza miastem ze stała prędkością i dość wysokimi obrotami co nie zawsze jest łatwe do wykonania.
W przypadku krótkich odcinków miejskich nowoczesny wynalazek ma tendencję do bardzo szybkiego zapychania się z powodu braku warunków do pełnego wypalenia. Powoduje to wiele konsekwencji, początkowo może pojawiać się kontrolka filtra na desce rozdzielczej oraz przybywanie oleju silnikowego, nastąpić spadek mocy silnika, tryb awaryjny, a ostatecznie bez ingerencji osoby wykwalifikowanej kończy się unieruchomieniem samochodu.
Należy również pamiętać, że nasz filtr DPF/FAP szybko stanie się niedrożny w wypadku, gdy osprzęt silnika taki jak układ wtryskowy czy turbina mają choć minimalne usterki, mimo, ze w aucie bez filtra mógłby przejeździć jeszcze wiele tysięcy kilometrów. Wszystko to, w tym cena nowego filtra, powodują znaczne podniesienie kosztów eksploatacji auta. W przypadku problemów z filtrem cząstek stałych możemy zaoferować wypalanie serwisowe filtra jeśli stan filtra daje dobre rokowania, w przeciwnym wypadku rozwiązaniem jest stałe usunięcie DPF/FAP.
Stałe usunięcie polega na fizycznym wycięciu wkładu filtra przy jak najmniejszej ingerencji w seryjny układ wydechowy oraz zmiany w programie jednostki sterującej pracą silnika. Usługa nie polega na użyciu emulatorów oszukujących tylko czujniki czy modyfikacji prostymi programami, które tylko wyłączają kontrolki na desce rozdzielczej, uniemożliwiając późniejszą poprawną diagnostykę. Decydując się na oferowane rozwiązanie można być pewnym, że problem filtrem cząstek stałych będzie rozwiązany raz na zawsze bez negatywnych konsekwencji dla samochodu.